Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

8 Eylül 2009 Salı

Çabalarımızın meyvesini aldık nihayet:)

Oğluşum bu haftasonu ilk defa lazımlığına çişini yaptı! Daha önceleri oturup "çişşşş" deyip kalkıyordu, hatta çamaşırlarını çıkartmayı da istemiyordu. Altına bez bağlamadığımızda da "bez bağla" "beze yapmak istiyorum" "söylemicem" gibi şeyler söylüyordu. Hatta şortunu bir güzel ıslatıp gülerek bana bakıyordu. Yaz başından beri o beze yapmakta, ben de bez bağlamamakta ısrar ediyordum. "Sen artık büyüdün, arkadaşların gibi senin de tuvalete çişini yapman lazım" dediğimde "ben büyümedim, ben tüçüküm, sen büyüksün" diyordu bana. Her söylediğime bir cevap buluyor tosbağa:) İnadını kırmak kolay olmuyor yani... Bu haftasonu da bez bağlamadım ve Ege'ye her zamanki gibi "çişin gelince söyle, beraber tuvalete yapalım"dedim. Ama yine şortuna yaptı. "Egecim hani söylicektin, çok ayıp ama" dedim. "Tamam annecim, söylicem" dedi. Tekrar üstünü değiştirip aynı şeyleri söyledim. Aslında ümidim de yoktu. Sonra Ege banyoda lavaboda suyla oynamaya başladı. İçeriden "anne çabuk bezimi bağla!"diye sesleniyordu. "Bez bağlamayacağız, hadi tuvalete oturacaz"dedim. Tuvalete oturdu ama yine sadece "çişşşş" deyip kalktı. "Demek ki çişin yokmuş, gelince yaparız o zaman"dedim. İki dakika sonra yine aynı şekilde oturdu ve çişşşş deyip kalktı. Üçüncüsünde oturdu, yine çişşşş deyince "Egecim, bezine nasıl yapıyorsan buraya da öyle yapacaksın"dedim. O da durdu, biraz bekledi ve kalktı. Bir de baktım ki gerçekten yapmış. Gözlerime inanamadım, sevinç çığlıklarıyla onu havaya atıp hoplatmaya başladım. Çok hoşuna gitti. Çişini alıp tuvalete döktük beraber ve sifonu çekti beyefendi. Sonra "bi daha yapalım, bi daha yapalım" demeye başladı. Bir daha yaptık. Birkaç gündür söylüyor yani, ama her çiş yaptıktan sonra onu havaya atmamı bekliyor. Bir seferinde hoplatmayı unutmuşum "hadi havaya atsana" demez mi, gülmekten hoplatamadım çocuğu... Nihayet bir sorunumuzu daha atlattık yani:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder